شروع دوره صفر تا صد تسلا دارای تخفیف های استثنایی !

جستجو پیشرفته محصولات

شهریه مدارس تیزهوشان 1403-1404

نرخ شهریه مدارس تیزهوشان

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

شهریه مدارس تیزهوشان 1403-1404

سالانه بسیاری از دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان در آزمون های ورودی به این مدارس شرکت می کنند. از آنجاییکه  امکانات آموزشی و شرایط تحصیلی دانش آموزان در این مدارس با سایر مدارس عادی و غیرانتفاعی متفاوت بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است، دانش آموزان  پس از پذیرش در آزمون ورودی باید هزینه تحصیل در این مدارس را بپردازند.

در واقع سازمان استعداد های درخشان به منظور ارائه خدمات و امکانات آموزشی مناسب به دانش آموزان در این مدارس، مبلغی را به عنوان شهریه اعلام می نماید که در زمان ثبت نام نهایی اعلام می شود.

شهریه مدارس تیزهوشان در هر منطقه متفاوت و عوامل زیادی در تعیین میزان شهریه این مدارس تاثیر گذار هستندکه در ادامه به توضیح آن میپردازیم.

شهریه مدارس تیزهوشان

عوامل موثر بر شهریه مدارس تیزهوشان 1404-1403

1. شهر محل زندگی

یکی از عوامل تاثیرگذار بر شهریه مدارس تیزهوشان، شهر محل سکونت دانش آموز است که و با توجه به شرایط اقتصادی و مالی ساکنین هر منطقه با یکدیگر متفاوت است. برای مثال هزینه تحصیل در مدارس سمپاد در استان تهران به مراتب از شهرهای کوچکتر کشور بیشتر است که علت این موضوع را می توان به مجهزتر بودن مدارس تیزهوشان استان تهران و همین طور بالاتر بودن هزینه ها در این شهر نسبت داد.

2. امکانات و خدمات مدرسه

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر این موضوع، خدمات و امکانات مختلفی است که برای رفاه بیشتر دانش آموزان ارائه میشود.

از میان این خدمات، می توان به هزینه المپیادهای دانش آموزی، کلاس های فوق برنامه و همین طور سرویس ایاب و ذهاب نام برد و همچنین از امکانات این مدارس می توان از استخر، زمین بازی، سالن ورزش، غذاخوری و غیره نام برد که در نوع خود قابل توجه هستند.

3. مقطع ورودی

بسته به این که دانش آموز قصد ورود به مقطع متوسطه اول و یا دوم را دارد هزینه پرداختی برای مدرسه وی هم متفاوت است.

به صورت کلی شهریه مدارس تیزهوشان را می توان یک سوم مدارس غیرانتفاعی شهر محل سکونت دانش آموز تخمین زد.

پرداخت شهریه مدارس تیزهوشان

نحوه پرداخت شهریه مدارس تیزهوشان 1403-1404

روش های پرداخت شهریه مدارس تیزهوشان در هر مدرسه ای متفاوت است اما در کل  راه حل های مختلفی از سوی مسئولین مدارس تیزهوشان ارائه می شود که از نظر اقتصادی فشاری به خانواده ها  در پرداخت شهریه وارد نشود. برای مثال تسهیلاتی مبنی بر پرداخت شهریه به صورت اقساطی ارائه میشود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش قبولی در آزمون تیزهوشان

جمع بندی

مدارس تیزهوشان جزو مدارس نمونه و شهریه پرداز کشور می باشند که برای تحصیل در آن ها دانش آموزان باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کرده و رتبه لازم را کسب نمایند.

 میزان شهریه مدارس تیزهوشان در استان ها و مناطق مختلف، متفاوت و بر اساس عواملی از جمله وضعیت مالی ساکنان منطقه ، کیفیت خدمات ارائه شده‌ در مدرسه ، امکانات مدرسه و … تعیین می شود.

نحوه ی پرداخت شهریه در هر مدرسه ای نیز متفاوت است اما معمولا شرایطی را برای خانواده ها فراهم می کنند تا بتوانند شهریه را پرداخت کنند.

پس از اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ، دانش آموزان باید با مراجعه به مدرسه محل پذیرش ، از میزان شهریه و همچنین مدارک ثبت نام مدارس تیزهوشان مطلع شوند.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

09909389945 _ 021-44057748

درباره نویسنده



نویسنده
ثمین تراشه

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط